Bij Amarosa is het streven om zorg en ondersteuning te verlenen die aan hoge kwaliteitsnormen voldoet, zoals vastgelegd in diverse documenten. Daarnaast hecht Amarosa waarde aan de manier waarop onze cliënten ondersteuning beleven: Liefdevol, behulpzaam, saamhorig en deskundig.
Kwaliteitsdocumenten
Bij Amarosa vinden we het belangrijk dat iedereen inzicht heeft in de manier waarop wij onze kwaliteit van zorg en ondersteuning borgen en verder ontwikkelen. Hieronder vindt u de kwaliteitsdocumenten.
Klanttevredenheid
Bij Amarosa vinden we het belangrijk om steeds te blijven ontwikkelen. De mening van onze cliënten helpt ons hierbij. Daarom voeren we regelmatig op verschillende manieren klanttevredenheidsonderzoeken uit.
Zorgkaart Nederland
Bij Amarosa hechten we veel waarde aan jouw mening, we willen ons steeds blijven ontwikkelen. Daarom willen we je vragen je waardering te geven op zorgkaartnederland.nl. Door je waardering te geven op ZorgkaartNederland werken we samen aan een transparant overzicht van het zorgaanbod in Nederland.
Cliëntondersteuning bij Wet zorg en dwang (Wzd)
De Wet zorg en dwang zorgt ervoor dat de rechten van cliënten die onvrijwillige zorg ontvangen, beter worden beschermd. Als jij of jouw vertegenwoordiger ontevreden is, kun je eenvoudig contact opnemen met een cliëntvertrouwenspersoon Wzd. Deze persoon staat klaar voor jou, je familie en vertegenwoordiger. Je hebt recht op ondersteuning bij vragen en klachten over onvrijwillige zorg.
De cliëntvertrouwenspersoon biedt een luisterend oor en beantwoordt je vragen. Meer informatie over de cliëntvertrouwenspersoon en contactgegevens vind je hier.
Niet tevreden?
Ondanks dat wij er alles aan doen om kwalitatief goede zorg en ondersteuning te leveren op een liefdevolle manier door deskundige medewerkers, kan er wel eens iets mis gaan. Indien dit het geval is of wanneer je vindt dat wij iets beter kunnen doen, laat het ons dan weten. Wij werken volgens een klachtenprocedure.
Klachtenprocedure
Met elkaar praten vinden we belangrijk bij Amarosa. Wanneer je een vervelende situatie hebt meegemaakt is de eerste stap om dit met een medewerker en eventueel daarna met een leidinggevende van de afdeling, te bespreken. Wanneer dit gesprek niet naar wens verloopt of je er samen niet uitkomt, kun je contact opnemen met onze klachtenfunctionaris. Zij kan uw klacht in behandeling nemen. Op deze manier kan er toch iets aan de situatie worden gedaan.
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en behandelt de informatie die je deelt vertrouwelijk. Klik hier voor onze klachtenregeling.
Je kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris door een e-mail te sturen naar klachtenfunctionaris@amarosa.nl of te bellen naar 070-512 3200.
Externe klachtencommissie
Wij hopen dat we met elkaar tot een goede oplossing komen. Wanneer dit niet het geval is, bestaat de mogelijkheid om een klacht indienen bij de externe klachtencommissie. De klacht wordt daar in behandeling genomen en wij worden hiervan op de hoogte gesteld.
Gegevens externe klachtencommissie:
Externe klachtencommissie
t.a.v. Ambtelijk secretaris externe klachtencommissie
Postbus 52150
2505 CD Den Haag
klachtencommissie@saffiergroep.nl
Geschillencommissie
Ben je niet tevreden over de manier waarop de klacht is behandeld of niet tevreden over de uitkomst? Dan is er sprake van een geschil. Je kan dan contact opnemen met de landelijke Geschillen commissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (VVG). Hierover lees je meer op www.degeschillencommissie.nl.