Bij Amarosa staan mensen centraal. Mensen voor wie we werken en mensen mét wie we werken. Om alles uit onze samenwerking te halen, is het belangrijk om met elkaar op alle lagen in gesprek te blijven. Onze cliëntenraad is dan ook onmisbaar voor het functioneren van onze organisatie.
Meedenken over allerlei zaken
De cliëntenraad heeft als belangrijkste taak om de belangen te behartigen van mensen die afhankelijk zijn van Amarosa. Daarom denkt de raad mee over de meest uiteenlopende zaken, zoals dagbesteding, maaltijden, sfeer in de huiskamers, kwaliteit van zorg en parkeermogelijkheden. Zo geeft de raad invulling aan medezeggenschap binnen Amarosa. De cliëntenraad kan worden gevormd door mensen met een ondersteuningsvraag, maar ook door naasten en familieleden van cliënten.
Elke locatie is vertegenwoordigd
Elke locatie heeft een vertegenwoordiger in de cliëntenraad. Zo is er dus een vertegenwoordiger voor somatische en psychogeriatrische verpleeghuiszorg, ADL-zorg en zorg thuis. Ieder jaar organiseert Amarosa samen met de cliëntenraad per afdeling een familie-avond. Verbinding staat hierbij centraal, we praten met elkaar over onderwerpen die spelen. Deze input nemen we mee om de kwaliteit van zorg verder te verbeteren.
Is er iets waarover je graag wilt praten buiten deze familie-avond om? Neem dan contact op met het cliëntenraadslid van je locatie voor een luisterend oor.
Zes keer per jaar een vergadering
De cliëntenraad speelt ook op andere vlakken een belangrijke rol. Zij voorziet de bestuurder van Amarosa van advies en heeft op een aantal onderwerpen instemmingsrecht. De cliëntenraad vergadert zes keer per jaar met de bestuurder om belangrijke thema’s te bespreken.
Wil je meer weten over de cliëntenraad? Stuur een e-mail naar clientenraad@amarosa.nl.